Free For Life
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Leger - troepen

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
dissapera
Coördinator *FFL*



Aantal berichten : 205
Leeftijd : 32
Allaintie : *FFL*
Registration date : 10-11-07

Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimedi nov 20, 2007 7:53 pm

1. Bespreking van het soort troepen.

Leger - troepen Troepentabelhk3

Ik denk dat iedereen wel al eens zo'n tabelletje gezien heeft. Vooral de laatste 3 kolommen zijn belangrijk: die vatten zowat de waarde samen, en laten toe gemakkelijk te vergelijken.

Algemeen

sum(res) is de som van alle grondstoffen die een eenheid kost. Je ziet dat die van germanen laagst ligt.

att/res*100 is het aantal aanvalspunten dat je krijgt per 100 grondstoffen. Voorbeeldje: zwaardvechter kost 535 grondstoffen en levert 65 aanval, dus zo'n 12 aanval per 100 grondstoffen (5*12 en een beetje is 60 en een beetje)

att/crop is hoeveel aanvalspunten je krijgt per graanverbruik/uur. Dit wordt belangrijk voor je permanente leger, omdat het aantal soldaten daar in duizenden wordt geteld, en die eten elk uur zoveel graan. Graan zal daar een limiterende factor zijn. In het begin van het spel (nu) is dat nog niet zo'n limiterende factor (zeker niet in vergelijking met later)

Galliers
Beste inf attacker: zwaardvechter.
Vgl romein: resources goedkoper, onderhoud duurder.
Vgl germaan: resources duurder, onderhoud goedkoper.
Conclusie: Gebalanceerde unit, die nergens in uitblinkt.

Beste cav attacker: Haeduan, maar NIPT gevolgd door donder. Een donder is ook veel sneller, maar wel duurder in grondstoffen. Weeg zelf af wat voor jou waardevoller is.. (hint: snelheid Razz)
Vgl romein: resources duurder, onderhoud goedkoper
Vgl germaan: resources duurder, onderhoud duurder
Conclusie: Haeduaan is maar ietsje beter dan de cavalerie van romeinen. Donders zijn echter VEEL sneller, en verdienen een aanbeveling!

Romeinen
Beste inf attacker: imperiaan.
Vgl gallier: resources duurder, onderhoud goedkoper.
Vgl germaan: resources duurder, onderhoud goedkoper.
Conclusie: legers bouwen trager op, maar je kan grotere legers houden.

Beste cav attacker: Caesaris
Vgl gallier: resources goedkoper, onderhoud duurder
Vgl germaan: resources duurder, onderhoud duurder.
Conclusie: romeinen blijven in het begin beter van cavalerie af, later zal je toch cavalerie gaan bouwen omdat je barakken al non-stop draaien, en je zo toch een groter leger hebt.


Germanen
Beste inf attacker: bijlvechter.
Vgl gallier: resources iets goedkoper, onderhoud duurder
Vgl romein: resources goedkoper, onderhoud duurder
Conclusie: Goedkoop en snel te maken, echter niet zo efficient.

Beste cav attacker: Ridder
Vgl gallier: (haeduan): resources goedkoper, onderhoud goedkoper
Vgl romein: resources goedkoper, onderhoud goedkoper
Conclusie: Beste cavalerie van het spel!

Korte nota: enkel aanval werd hier besproken. Je kan hetzelfde doen voor verdediging, dit laat ik als een oefening voor de lezer

2. Over het belang van troepen.

Het kan voor onervaren (en zelfs soms voor ervaren) soms aantrekkelijk lijken om weinig troepen te maken. Zeker als het farmen rond je tegenvalt, omdat er veel andere farmers zitten of omdat de farms schuilplaatsen bouwen of defense. Ze gaan investeren in grondstofveldjes en feesten, en bouwen veel dorpen maar geen leger. Dit heet simcity spelen.
Wat gebeurt er echter wanneer je iemand tegenkomt die wel veel troepen heeft? Hij sweept je miserabele defense, haalt je barakken neer, en je bent zijn farm. Je kan de volgende 2 weken spenderen aan schuilplaatsen bouwen, barakken opbouwen en soldaatjes kweken. Dit kan je niet alleen, dus je gaat hulp gaan vragen, en je gaat de (groei van de) hele alliantie vertragen. Dit heet freeriden.

Wij tolereren geen freeriders, en geen simicityspelers! Je moet troepen bouwen.

In de situatie waar jij troepen bouwt, en de andere mensen rond jou simcity gaan spelen, wordt jij de farmer: je sweept hun miserabele defense, haalt hun barakken (en graansilo's en graanvelden, als je denkt dat ze versterking gaan krijgen) neer en steelt hun resources? Bekend scenario? Jawel, maar het is toch leuker als je aan deze kant van het verhaal staat?

Laat je dus niet in de verleiding brengen: ook al zal je sneller groeien als je alles in populatie steekt, ooit komen er 20 scouts op je dorp, en wordt je een farm, en is alles voor niets geweest. Als je om versterkingen komt vragen en zelf nooit een leger had, zal je eerder een kick krijgen dan versterkingen.

Laat dit dus een eerste oproep zijn aan iedereen: bouw voldoende troepen! Een goede hoeveelheid die je garandeert niet tot farm gemaakt te worden is 50% (van je populatie. 600 populatie = 300 soldaten). Als je zoveel troepen hebt, zullen wij je graag versterken bij een tegenvaller. Omgekeerd zal jij ook andere alliantie-leden kunnen versterken, en vorm je een aanvulling voor de alliantie. Waarvoor dank

Beter dan 50% mag natuurlijk altijd ook, maar probeer ze dan wel te gebruiken. Zoveel troepen is een investering: 2000 clubswingers hebben om thuis te laten staan is waardeloos. Je moet ze gebruiken om te farmen, ze moeten renderen. Vind je geen farms? Zoek verder. Al liggen je farms op 4u afstand lopen.. het is beter dan niks. Clubs wil je uberhaupt ook niet thuis geparkeerd hebben staan, overigens

Hoe lang duurt het nu juist om een groot leger te maken?

Als voorbeeld zal ik germaan nemen, omdat daar het makkelijkst de grootste (qua graan, niet perse qua kracht) legers gemaakt worden. Voor andere rassen kan je uiteraard een analoge berekening maken. Kan misschien handig zijn als je voor jezelf een doel hebt hoe groot je leger moet zijn aan het einde van de server.

1 bijlvechter = 203 seconden -> barak + grote barak geeft 2 bijlvechters per 203 seconden
1 ridder = 500 seconden -> stal + grote stal geeft 2 ridders per 500 seconden

Stel ik wil een leger van 100.000 bijlvechters. Hoe lang moet ik dan non-stop bouwen in beide barakken?

2 bijlen / 203 seconden -> 851,2315271 bijlen per dag
100.000 / 851,2315271 = 117,4768528 dagen

2 ridders / 500 seconden -> 288 ridders per dag
Op 117,4768528 dagen -> 33833 ridders

Maw, als je ongeveer 4!! maanden nonstop bouwt, zonder enig verlies,
in barak, grote barak, stal en grote stal, heb je een leger van

100000 bijlvechters en 33833 ridders = 200k leger.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://travian.quickbb.net
Mindstorms




Aantal berichten : 55
Allaintie : *FFL-N*
Registration date : 01-12-07

Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimedi dec 11, 2007 8:57 pm

Dit is allemaal leuk berekent enzo, maar vergeet ook niet de onderlinge verschillen: voor mij als Germaan heeft, over mijn legers bekeken, de paladijn de beste verhoudingen namenlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
dissapera
Coördinator *FFL*



Aantal berichten : 205
Leeftijd : 32
Allaintie : *FFL*
Registration date : 10-11-07

Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimedi dec 11, 2007 9:01 pm

Mindstorms schreef:
Dit is allemaal leuk berekent enzo, maar vergeet ook niet de onderlinge verschillen: voor mij als Germaan heeft, over mijn legers bekeken, de paladijn de beste verhoudingen namenlijk.

dat is jou mening datd e paladijn de beste is mijn mening is het een k*t unit ben agressief als speler dus aan een paladijn heb je dan niks of in ieder geval niet veel.(dit is niet van mij maar komt van iemand van s1)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://travian.quickbb.net
Gast
Gast




Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimedi dec 11, 2007 10:20 pm

Ja maar hou er rekening een Normale servers speel je heel anders als Speed servers Ik vind palas ook relax niet te duur Goeie raiders ( voor dorpjes die geveegt zijn) en goeie def voor infantry.

Ik speel ook op s1 Met galliers.Gaat goed maar vind germaanen toch beter.Ook door de paladijnen Maar ieder zijn kijk is anders op het spel
Terug naar boven Ga naar beneden
dissapera
Coördinator *FFL*



Aantal berichten : 205
Leeftijd : 32
Allaintie : *FFL*
Registration date : 10-11-07

Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimedi dec 11, 2007 11:39 pm

Schranz-Ajax schreef:
Ja maar hou er rekening een Normale servers speel je heel anders als Speed servers Ik vind palas ook relax niet te duur Goeie raiders ( voor dorpjes die geveegt zijn) en goeie def voor infantry.

Ik speel ook op s1 Met galliers.Gaat goed maar vind germaanen toch beter.Ook door de paladijnen Maar ieder zijn kijk is anders op het spel

nogmaals als je agressief bent ingestled is een germaanse ridder tog beter asl paladijn meer aanval miss wel meer graanverbruik maar dat krijg je ook terug in de aanval

3 paladijnen <> 2 germaanse ridder(allebei 6 graanverbruik)

3x55=165(aanval in totaal)
2x150=300(aanval in totaal)

Aangezien germanen een agressief volk is en het daarvoor ook moet gebruiken zou ik persoonlijk, en zo heb je meer als de helft van de spelers, voor ermaanse ridders gaan veel effectiever

Maarja meningen verschillen.

Mvg,

Richard
Terug naar boven Ga naar beneden
http://travian.quickbb.net
Gast
Gast




Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimewo dec 12, 2007 12:16 am

Ik val ook niet aan met Palas


Met bijltjes en germaanse ridders

palas ; goed voor def Raiden( waar geen def meer staat) aanvallen tegen troops is doeloos met palas
Terug naar boven Ga naar beneden
Mindstorms




Aantal berichten : 55
Allaintie : *FFL-N*
Registration date : 01-12-07

Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitimewo dec 12, 2007 8:13 pm

Ik bedoelde in economisch opzicht, zoals het hierboven ook staat.

Paladijn
Aanv. 55
Verd. 100
Verd. 40
Hout 370
Klei 270
Ijzer 290
Grn. 75
Snl. 20
Cap. 110
Verb.2
Germaanse Ridder
Aanv. 150
Verd. 50
Verd. 75
Hout 450
Klei 515
Ijzer 480
Grn. 80
Snl. 18
Cap. 80
Verb.3

Conclusie: Paladijn is de voordeligste koop, Germaanse ridder is beste koop.
Mijn punt was alleen dat de onderlinge verschillen niet genoemt waren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Leger - troepen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leger - troepen   Leger - troepen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Leger - troepen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Free For Life :: Travian Tips & Tricks :: Tips & Tricks-
Ga naar: